streda, októbra 24, 2007

Hudba z kancelárie

They’re just words, they ain’t worth nothing
Cloud your head and push your buttons
And watch how they just disappear
When we’re far away from here

Kancelária má okno na sever a
slnko doňho nikdy ozajstne nesvieti. Počas slnovratu tohto roka sa lúče dostali najďalej - zliezli niečo vyše metra po múre. Práve v tom letnom období som tam sedela sama a počúvala pesničky o "malej slnečnej slečne". Nič sa mi viac nehodilo k horúcemu letu, ktoré som mohla nazývať nádherné, lebo práve poloha našej kancelárie nedáva priestor sťažnostiam druhu "Hnusná horúčava!". Mne bolo dobre. Len trochu clivo z tých pesničiek, ony sú také...
Kvôli niečomu som sa užierala, ozaj už nepamätám, čo to bolo. Niečo pracovné, ale očividne nie dôležité, keď si ani spomenúť neviem (
...Oh who put all those cares inside your head...). Miešala sa dusnota z vonku, do studenej kancelárie sa drala oknom, a dusnota strašidelného pracovného nasadenia.
Po chvíli mi bolo jasné, že popoludnie sa odprezentuje spolu s dažďom. A ozaj. Pokus o čosi ako dážď. Sprvu som k nemu nemala žiaden osobitý postoj, ale po chvíli som už iba čumela ako prší a slnko svieti a stále prší a slnko stále svieti.
Tak som sa tešila! Svetlo a vodu dovedna mám ozaj rada (...You can’t live your life on your deathbed, And it’s been such a lovely day, Let’s not let it end this way...). Aj by som to do jedenástich minút zabudla, keby sa všetky smiešne ligotavé náhody nestretli.
Na chodníku pod stromami sa vynoril starší ujo, taký pokrčený a ošarpaný. Tancoval v daždi a slnku, skákal z nohy na nohu kývajúc rukou vo vzduchu nad hlavou a bol to jeden z najkrajších obrázkov, aké som doteraz videla. Očividne dôležitý, keďže ho stále s radosťou uchovávam. Ja som v kancelárii počúvala hudbu a on tancoval na ulici. Teraz som bola ešte radšej, že aspoň niekto má jasno v tom, čo robiť v letnom popoludňajšom daždi.


And everybody knows where this is heading
Forgive me for forgetting
Our hearts irrevocably combined
Star-crossed souls slow dancing
Retreating and advancing
Across the sky until the end of time

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

velmi zaujimave, vdaka