piatok, septembra 25, 2009

Hudba s nami

Už od raňajšieho príchodu som zazerala, či Salim poctivo hrdlačí na poli vedy, alebo tak ako ja, prezerá výživné stránky internetu. Druhá možnosť. Piatkova otupenosť mala hlavný stan v našom kancli.
Popri mojom opakovanom zízaní na orchester s viac než len veselým dirigentom mu rozprávam vtip o Karajanovi, ale neprežíva ho s mojim nadšením. Už sme sa trochu rozprávali a začala som šípiť, že Salim si pri slovách klasická hudba predstavuje niečo iné, ako ja. Pustila som video, ktoré on odporúčal a už pri prvých tónoch som mala vymaľované. To, čo volá klasickou hudbou, sú pre mňa nápevy tisíc a jednej noci, orientálna exotika, pri ktorej sa mi pred očami vlnia farebné šatky, korenisté vône a bohato zdobené čačky-mačky, všetko vo veľkom množstve.

"A aká je klasická hudba u vás? Rád by som počul niečo vaše," vraví mi Salim s úprimným záujmom. A tu aha! Prekvapenie. Nikdy som sa nepripravovala na to, že sa ma jedného dňa nejaký Peržan spýta na klasickú melódiu mojej rodnej zeme. Čo mu pustiť? Bola som v rozpakoch a habkala čosi o tom, že namôjveru netuším, čo by mu najlepšie porozprávalo o nás. Skutočne som nevedela a bol to nepríjemný pocit, skoro ako stratiť sa v cudzom meste. A pritom to bolo jednoduché. Povedala som mu, že na ľudovú nôtu mu niečo nájdem neskôr a moderná hudba je taká istá, ako všade inde na svete, no jednu pieseň by určite mal počuť. Počúvali sme Aká si mi krásna, a mala som dojem, že Salim to tak nejako chápal.

7 komentárov:

Mrťo Zlesastrom povedal(a)...

Pekné. Dobre si vybrala. Veľmi dobre. Ak sa ešte bude pýtať, tak mu pusť Godára alebo hoc aj tie pekne slovenské od Breinera. A pusť mu pokoj v duši a tak.

Gremlionka povedal(a)...

Mno, veď mu ja toho pustím veľa, jajáj, teraz len tak na úvod dostal :-)

Unknown povedal(a)...

Viem ze teraz budem zniet ako ozajstny ignorant, ale co je to ta "Aka si mi krasna..."?

Pavel povedal(a)...

mno, som si precital a som sa rozhodol zamenit depresivneho Prokofieva za daco slovenske... ta som hned nasiel 'El elektro fohn' od Piaceka... celkom mi to robi dobre v dusi, aj v zaludku

Mrťo Zlesastrom povedal(a)...

A kde do piska si to splašil?

Gremlionka povedal(a)...

Nuže počula som ten Fén od Piaceka. Následne, prešla som k dramatickému Šušťakovi.

Anonymný povedal(a)...

dobry start